Meie eelkooli on oodatud kõik lapsed olenemata oskustest, teadmistest või eripäradest.
Eelkoolis õpetame lastele kõike vajalikku koolitee alguseks ning meil õppinud lapsed saavad kooliks mitmekülgse ettevalmistuse.
Eelkooli õppetöö toimub meie kooli õpetajate loodud õppematerjalide järgi. Iga grupi õpetaja kohandab materjale vastavalt konkreetse grupi ja õpilaste tasemele, arvestades seejuures õpilaste eripärasid. Õpetaja Lauri Eelkoolile on antud tegevusluba ning õppekava on kinnitatud Haridus- ja Teadusministeeriumis. Eelkoolis osalemine annab lastele positiivse kogemuse ning valmistab neid ette 1. klassi astumiseks, andes neile kooliks vajalikud eelteadmised. Eelkoolis paneme me rõhku üldoskuste arendamisele ja eelkooli lõpetanud laps suudab keskenduda ja oma tegevusest ja loodust rõõmu tunda
Eelkooli tunde viivad läbi kogemustega õpetajad. Tutvu nendega meie eelkooli õpetajate lehel.
Emakeeles:
- tegeleme hääldamise harjutamisega
- laiendame sõnavara ja õpime uusi sõnu kasutama
- harjutame grammatikat
- õpime tekstist aru saama (funktsionaalne lugemine)
- suhtleme
- harjutame häälikukuulmist (tegeleme häälimise ja kuulamisega)
- teeme kirja eelharjutusi
- harjutame tähtede, sõnade ja lausete kirjutamist
- loeme
- õpime keelt korrektselt kõnes kasutama
- õpime jutustama
- mängime rollimänge
- õpime erinevatest kuulamisülesannetest aru saama ja neid lahendama
Matemaatikas tegeleme:
- numbrite ja arvudega
- arvude järjestamise, rühmitamise ja hulkadega
- loendamise ja arvutamisega
- orienteerumisega ruumis ja ajas
- suuruste ja mõõtmistega
- tasapinnaliste ja ruumiliste geomeetriliste kujunditega
- mälu arendamisega
- võrdlemise, selgitamine, erinevuste ja sarnasuste leidmise ja välja toomisega
- mõistetest rohkem, vähem, võrdselt aru saamisega ja nened kasutamisega
- liitmise ja lahutamisega 20 piires, vajadusel kasutame selleks abivahendeid
- lihtsamate tekstülesannete lahendamisega
- märkide +, – ja = tutvumise ja nende kasutamisega
- kellaaegadega, õpime täis- ja pooltundi
- enimkasutatavate mõõt- ja rahaühikute tundma õppimise ja eristamisega
- nädalapäevade, kuude ja aastaaegade eristamise ja kirjeldamisega
- oma sünnikuu ja –päeva, aadressi ja muu lapse kohta käiva tähtsa info meelde jätmisega
- matemaatiliste jutukeste koostamisega
Loodusloos tegeleme:
- enesetutvustusega
- enese tajumisega sotsiaalsetes rollides
- tervislike eluviisidega
- hügieeniga enda sees ja ümber
- inimkehaga
- loodusliku ja tehisliku keskkonnaga meie ümber
Sotsiaalseid oskusi arendame igas ainevaldkonnas. Selleks
- mängime rollimänge
- õpime teisi kuulama ja teistele vastama
- ootame oma järjekorda
- harjutame klassikaaslaste ees esinemist
- paneme rõhku eneseväljendusoskuse arendamisele
- teeme grupitööd ja võtame selleks erinevaid rolle
- proovime lahendada ülesandeid iseseisvalt
- julgustame lapsi väljendama oma arvamust
- õpime enda eest seisma
- aitame teineteist
- teeme koostööd
- paneme rõhku empaatiale
- loome positiivse ja sõbraliku keskkonna
Käelises tegevuses on meie tegevusteks
- joonistamine
- voolimine
- meisterdamine
- lõikamine
- liimimine
- silma ja käe koostöö arendamine
- mälu arendamine
- erinevate värvidega tutvumine
- uute võtete omandamine (lõikamine, kleepimine, punumine, pritsimine, puhumine, trükkimine, voolimine, liimimine, maalimine, rebimine)
Lisaks
- näeme detaile ja suurt pilti
- õpime erinevaid materjale tundma ja sobitama
- kasutame fantaasiat ja loovust
Tunneme loomingust ja tegutsemisest rõõmu!
Eelkooli lõpetanud laps
- saab aru lihtsamatest seostest(hulk, põhjus, tagajärg) ning tajub esemeid, sündmusi ja nähtusi tervikuna
- mõtleb nii kaemuslik-kujundlikult kui ka verbaalselt
- saab kuuldust aru, reageerib sellele vastavalt
- kasutab arutlevat dialoogi
- tegutseb sihipäraselt
- viib alustatud tegevused lõpuni
- tegutseb uudses olukorras täiskasvanu juhiste järgi
- tahab uurida, katsetada, esitada küsimusi, avastada, saada uusi teadmisi
- rühmitab esemeid ja nähtusi erinevate tunnuste alusel
- kasutab materjali meeldejätmiseks kordamist
- püüab mõista teiste inimeste tundeid ja arvestada nendega oma käitumises ja vestlustes
- tahab ja julgeb suhelda
- hoolib teistest inimestest, märkab abivajajat ja pakub abi, vajadusel küsib ise abi
- oskab teistega arvestada ja teha koostööd
- teeb vahet hea ja halva käitumise vahel
- selgitab oma seisukohti ja julgeb seista enda eest
- jälgib üldtunnustatud käitumisnorme
- peab kinni kokkulepitud reeglitest
- loob sõprussuhteid
- tegutseb iseseisvalt ja vastutab oma käitumise eest
- kasutab erinevaid vahendeid heaperemehelikult ja suudab oma töökoha korras hoida ja vajadusel enda järelt koristada
- on omandanud esmased õppimisharjumused
- oskab võrrelda, selgitada, tuua välja erinevusi ja sarnasusi
- kasutab mõisteid rohkem, vähem, võrdselt
- liidab ja lahutab 20 piires, vajadusel kasutab selleks abivahendeid
- saab aru lihtsamatest tekstülesannetest ja suudab neid lahendada
- kasutab +, – ja = märke ning oskab neid kasutada
- tunneb kellaaegu täis- ja pooltundides
- eristab enamkasutatavaid mõõt- ja rahaühikuid
- tunneb ja oskab nimetada nädalapäevi, kuid ja aastaaegu
- teab oma sünnikuud ja –päeva
- oskab koostada matemaatilisi jutukesi
- kuulab ja paneb tähele, suudab jälgida ja meeles pidada täiskasvanu seletust/demonstratsiooni
- vaatleb ja võrdleb sihipäraselt, eristab olulist ebaolulisest
- hääldab kõiki häälikuid õigesti, kõne on selge ja arusaadav
- jutustab eri olukordadest piisavalt täpselt
- oskab kirjeldada tuttavate esemete ja nähtuste omadusi
- oskab edasi anda oma mõtteid, selgitada olukordi; arutleb, näeb põhjuse-tagajärje seoseid;
- loeb peast luuletusi
- oskab kuulata vanemate, juhendaja, õpetaja, teise lapse jt kõnet seda katkestamata
- oskab sobivate sõnadega selgelt väljendada oma mõtteid, valdab aktiivselt mitmekesist sõnavara
- küsib tundmatu sõna tähendust
- eristab sõnas häälikuid, määrab nende järjekorra sõnas
- eristab lühikesi ja pikki häälikuid
- loeb kokku 2-3 silbilisi sõnu
- tunneb tähti, kasutab oma õppetegevuses suuri joonistähti sõnade ülesmärkimiseks
- tunneb ja nimetab lihtsamaid kujundeid (ring, ruut, kolmnurk, ristkülik) ja kehi (kera, kuup ja nelitahukas)
- teab arvude 1–20 järjestust, nimetab arve antud arvust antud arvuni kahekümne piires
- teeb pilguga haaramise või loendamise teel kindlaks esemete arvu ja oskab vastata küsimusele «Mitu on?»
- oskab joonlaua abil mõõta esemete pikkust
- liidab ja lahutab kahekümne piires, vajadusel kasutab abivahendeid
- teab enamkasutatavate mõõtühikute nimetusi: meeter, liiter, kilogramm, euro, sent ja teab, kus neid igapäevaelus kasutatakse
- järjestab ja rühmitab esemeid ja nähtusi suurus-, asendi- ja ajatunnuste järgi
- oskab määrata oma asukohta ümbritsevate esemete suhtes
- oskab kella järgi määrata aega täis- ja pooltundides
- oskab üks-ühese vastavuse seose abil moodustada antud hulgaga samaväärset hulka
- oskab võrrelda kaht esemete hulka esemetest paaride moodustamisega
- oskab hulka säilitada pärast esemete ümberpaigutamist
- oskab määrata esemete hulga tunnust ja jaotada esemeid kahe erineva tunnuse alusel
- tajub tervikut, asjade omavahelist seost (nt pildi järgi jutustades).
Õpetaja Lauri Eelkoolis teeme kõik endast oleneva, et lapsed saaksid hea ettevalmistuse. Sellegipoolest on kõik lapsed erinevad, laste õpivõime on erinev ning arvestama peab, et mõni laps omandab teadmised paremini kui teine. Oleme enda eelkooli valinud parimad õpetajad, kes on saanud erialase hariduse ja läbinud täiendkoolitusi erineva tasemega laste õpetamiseks. Tutvu meie õpetajatega eelkooli õpetajate lehel.
Registreeri laps eelkooli lehe allosas oleva kontaktivormi kaudu.
Registreerudes nõustud Õpetaja Lauri Eelkooli kodukorraga. Vabade kohtade olemasolul võib liituda jooksvalt kuni kevadeni. Lisateave telefonil 56 821 585.
Lasterikastele ja majanduslikult vähekindlustatud peredele on soodsamad hinnad.
Eelkooli saad registreerida alloleva vormi kaudu.