Siit leiate mõned stiilinäited harjutustest ja ülesannetest, mida lapsed eelkoolis ja laagris mõnuga teevad. Kasutage neid ka pere- ja sõpraderingis, harjutage fantaasialendu ja lugemis-kirjutamisoskust. Mõne aja tagant vahetame tekste, nii et külastage meid jälle!

1. Täida lüngad erinevate omadussõnadega.

Kui … siga kohtas … kägu, ei suutnud ta üllatust varjata. “Kägu, sa oled nii …! Kuidas see juhtus?” Kägu vastas …: “Ma lihtsalt hakkasin … elama, nii see muutus tuligi. See on väga … muide, proovi ka!” Sea silmad olid imestusest … ning ta ei uskunud oma … kõrvu. Kuid tal ei olnud põhjust kägu valetamises kahtlustada, sest kägu oli tuntud kui … lind. Tema … loomus oli kõigile teada. Siga läks … edasi ja mõtles endamisi, kas ta tahab näha välja nagu … kägu või … siga.

 2. Täida lüngad sobivate tegusõnadega.

Jõe ääres … kivi. Kivi all … vihmauss. Ta … parasjagu, kas minna … või mitte. Äkitselt … ta mingit imelikku häält, see … kuskilt ülevalt, kuid mitte väga kaugelt. Vihmaussis … huvi, ta polnud midagi sellist varem … . Ta … ettevaatlikult kivi serva alt välja, kuid ei … kedagi. Siis … ta oma pea välja, ikka ei kedagi. “Kui on hääl, peab ju keegi seda … ,” … vihmauss endamisi ja … pool keha lageda taeva alla. Järsku … miski temast kõvasti kinni ja rohkem ei … ussike midagi, sest ta … hirmust.

3. Kuula hoolega, pärast vasta küsimustele. Joonista, vooli või kleebi tegelane jutust.

Sõrmed kindasse!

Kui õues läheb külmaks, tuleb hakata kindaid kandma, et kätel soojem oleks. Kui sõrmedel on külm, muudavad nad värvi, kõigepealt lähevad nad siniseks ja pärast punaseks. See ei ole üldse meeldiv ja seetõttu on leiutatud sõrm- ja labakindad. Eriti mõnusad on pehmest lambavillast kootud seest tupsudega vooderdatud labakud, aga soojemate ilmade puhul piisab ka õhematest sõrmkinnastest. Kas sa tead, mis toimub kinda sees? Kohe kuuled!
“Nii, paneme kindad kätte,” ütleb ema ja hakkab laiali tõmmatud sõrmikuga lapse käele lähenema. “Nii, proovi nüüd ilusti kohe kõik sõrmed õigesse kohta saada,” soovitab ta edasi. Kuid see polegi nii kerge, sest sõrme otstes pole ju silmi, et näeks, kuhu nad seal kitsas kindas suunduvad. Niipea, kui käsi siseneb kindasse, läheb suureks sebimiseks. “Ärge trügige, palun, võtke ometi rahulikumalt. Te ei pea pressima esimesena sinna vasakule, kõige pikem las läheb kõige ees,” õpetab nimetissõrm. “Ei, ei, mulle see ei sobi, minul on kõige lühem maa minna, las mina olla esimene,” vaidleb pöial. “No kuulge, kõige väiksem peaks ikka esimesena teistel jalust ära saama,” piiksub väike sõrm haledalt. “Ei ole sul häda siin midagi,” vastab tema kõrval olev nimetu näpp. “Sina lähed sinna äärde ja asi vask! Mina pean aru saama, milline minu käik on, sest teised sebivad siin hullupööra palju. Ai, Pikk Peeter, sa astusid mulle varba peale! Ole ometi ettevaatlikum!” “Vabandust, aga see nimetissõrm vehib siin hoogsalt, sest pöial üritab ennast tema kõrval küünarnukkidega kehtestada. Ma arvan, et kui me kõik hästi sirgelt seisaksime, siis me jõuaksime palju kiiremini õigesse kohta.” Seda nad siis proovivadki, ajavad ennast sirgu ja harali ning ka kinnas tundub kohe kuidagi arusaadavam. Nii libisevadki kõik sõrmed õigesse torusse ja saavad õue minna niipea, kui kogu ülejäänud laps on ka soojadesse riietesse mässitud.

 4. Sõnakett. Mäng sobib ka ühele nuputajale.

1. mängija paneb kirja (soovituslikult 4-tähelise) sõna, järgmine mängija ütleb või kirjutab järgmise sõna muutes eelmises sõnas ära vaid 1 tähe. Sõnad ei tohi korduda! Kui jõuate sõnani, kus reeglit rikkumata edasi pole võimalik minna, võite alustada uut mängu järgmise sõnaga.

Näiteks: NALI, NELI, NELK, KELK, KALK, SALK, SILK jne.

Tegu on MTÜ Väike Tõru ja õpetaja Lauri eelkooli originaaltekstide ja -harjutustega. Kui soovid siit midagi kasutada raha teenimise eesmärgil, palun võta meiega enne ühendust. Üheskoos saame veel vägevamaid tegusid korda saata!