Siit leiate mõned stiilinäited harjutustest ja ülesannetest, mida lapsed eelkoolis ja laagris mõnuga teevad. Kasutage neid ka pere- ja sõpraderingis, harjutage fantaasialendu ja lugemis-kirjutamisoskust. Mõne aja tagant vahetame tekste, nii et külastage meid jälle!

1. Täida lüngad erinevate omadussõnadega.

… lepatriinu jalutas üksi mööda … aasa. Tal oli … kübar peas ja … kingad jalas. Ta läks … peole, kuid ei saanud lennata, sest tal oli … kleit seljas. Sellepärast hakkaski ta juba hommikul jalgsi minema, hilineda oleks … . Poolel teel tundis ta, et üks … king hakkas hõõruma ta … jalga. “Pole midagi, saan ka viiel jalal kõndida,” mõtles ta … ja läks edasi. Natukese aja pärast hakkas teine king … haiget tegema. See tegi liikumise …, kuid ta jätkas teekonda. Kui juba kolmas king liiga tegi, istus lepatriinu … maha ja mõtles, kuidas jätkata. Ta otsustas kõik 6 … kinga kätte võtta ja alles … peole jõudes jalga panna.

 2. Täida lüngad sobivate tegusõnadega.

Üks üksik pilv … taevas. Ta oli juba mitu tundi seal …, kuid polnud veel kedagi … . Jube igav on üksi pikalt …, kellegagi pole … ega … . Pilv … all maa peal inimesi ja …, et läheks nendega … . Nii ta siis võttiski ennast kokku ning … maale, sest see on ainus viis, kuidas ta taevast alla saab. Kõikjale … loigud, inimesed … pahaselt vihmavarjud või … majja. Keegi neist ei tahtnud pilvega … . Siiski leidus lapsi, kellele … vihm ja loigud, nad … kähku kummikud jalga ja … õue vihmaga … . Pilvel oli väga hea meel!

3. Kuula hoolega, pärast vasta küsimustele. Joonista, vooli või kleebi tegelane jutust.

Kaks harakat istusid männioksal ja imetlesid loojangut. Kuna see kestis päris kaua, siis hakkasid nad omavahel rääkima. Üks ütles, et nägi, kuidas kärbsed kohtusid ja teretuseks kätlesid. “Oli see vast imelik vaatepilt! Neil on ju 6 kätt, kõik tuli läbi kätelda. Ja siis nad lendasid lihtsalt minema, sest kõndimiseks olid vist jalad liiga väsinud.” “See pole midagi,” vastas teine harakas. “Ma sattusin nägema ämbliku sünnipäeva. Iga külaline kätles sünnipäevalast 8 korda erineva käega! Mõni isegi kallistas ja neil oli siis pingutamist, et jalad pusast lahti saada. Hea, et meil on ainult tiivad ja 2 jalga.” Nad jäid vaikselt nautima oma jäsemete vähesust. Lõpuks üks harakas ohkas ahastavalt justkui midagi taibates. “Mis on?” küsis teine. “Vaene sajajalgne!” vastas too kaastundlikult.

 4. Sõnakett. Mäng sobib ka ühele nuputajale.

1. mängija paneb kirja (soovituslikult 4-tähelise) sõna, järgmine mängija ütleb või kirjutab järgmise sõna muutes eelmises sõnas ära vaid 1 tähe. Sõnad ei tohi korduda! Kui jõuate sõnani, kus reeglit rikkumata edasi pole võimalik minna, võite alustada uut mängu järgmise sõnaga.

Näiteks: NALI, NELI, NELK, KELK, KALK, SALK, SILK jne.

Tegu on MTÜ Väike Tõru ja õpetaja Lauri eelkooli originaaltekstide ja -harjutustega. Kui soovid siit midagi kasutada raha teenimise eesmärgil, palun võta meiega enne ühendust. Üheskoos saame veel vägevamaid tegusid korda saata!